METODOLOGIA

Staramy się trzymać drogi na której był Prorok Muhammad (sallahu aleijhi ła sallam) i jego Towarzysze
Uważamy ich oraz drogę na której się znajdowali jako model godny naśladowania, w każdym aspekcie życia codziennego.
Porzucamy wszelkie innowacje w religii, gdyż każda innowacja jest zbłąkaniem.
Każda kwestia Aqidaah (wiary), Ibaadah (czci) oraz Manhadź (metodologii), o której nie wspomina księga Allaha (subhanahu ła ta'Ala) ani Sunnah Wysłannika (s.a.ł.s.) jest fałszem, próżnością oraz innowacją.
Potwierdzanie tego co jest ustalone w Quranie i w autentycznej Sunnie w każdej sprawie wiary, nie zwracając się do ta'łiil (szukając innej interpretacji niż oczywistego znaczenia słowa). Tyczy się to każdego aspektu wiary, nie zagłębiając się w argumentacje dotyczące tego co nie pojmuje intelekt.
Porzucenie sporów, argumentacji i kontrowersji w religii.
Wystrzegamy się Szirk w jego różnych formach, jak również innowacji, obcych dla Islamu idei oraz słabych i fałszywych hadisów.
Staramy się stworzyć jedność Muzułmanów i zjednoczyć nasze słowo w prawdzie, opierając się o nią.
Obowiązkiem każdego Muzułmanina jest respektowanie i szanowanie Szeikhów Ahl ul Sunnah, czerpanie od nich wiedzy, powstrzymując się od kwestionowania ich i ich honoru nie rzucając wątpliwości co do ich intencji.
Iść wyłącznie i bezwarunkowo za prawdą zarówno w narracji jak i w opinii nie wyznaczając żadnej osoby lub grupy oprócz Wysłannika (s.a.ł.s) jako kogoś kogo należy naśladować w każdej okoliczności.
Kochamy każdego Muzułmanina na tyle na ile jest on posłuszny i postępujący według Sunny, nienawidzimy go na tyle na ile jest nieposłuszny i na ile przeciwstawia się Sunnie. I kochamy każdego kto wspiera Sunnę i jej ludzi, i nienawidzimy każdego kto wspiera innowacje i jej ludzi.
Kochamy Towarzyszy Proroka (s.a.ł.s.) i nie znosimy każdego kto mówi o nich źle. A każdy kto mówi źle o jakimkolwiek Towarzyszu Proroka jest heretykiem.
Wierzymy że Qur'an jest niestworzonym słowem Allaha (s.ł.t.).
Nie traktujemy żadnego z muzułmanów jako niewiernego gdy popełnia on grzech, tak długo jak nie deklaruje on tego jako dozwolone.
Odrzucamy tych którzy dzielą religię na rzeczy nieważne i ważne ponieważ jest to niszczące wezwanie. Odrzucamy także tych którzy porzucają wiedzę Sunny, postępowanie według niej oraz nie rozróżniają pomiędzy tym co autentyczne a tym co nim nie jest.
Tasfijah (rektyfikacja religii w kategoriach wiary i czci) i Tarbijah (wychowywanie i kultywowanie na drodze czystej wiary) należy praktykować według metodologii Proroka (s.a.ł.s.).
Odpieranie tych którzy się sprzeciwiają Sunnie, muzułmanów jak i nie-muzułmanów.
Mówienie prawdy trzymając się Sunny pośród wszelkich kontrowersji i różnic do czasu gdy zapadnie sąd Allaha.
A wszelka cześć i chwała należy się jedynie Allahowi, niech Allah zsyła pokój i modlitwę na Muhammada, jego rodzinę, towarzyszów i tych którzy ich naśladują w słuszności aż do Dnia Sądu Ostatecznego.

   MANHAJ SALAF  -metodologia najlepszych pokoleń SALAF [ Salaf znaczy "poprzednik, przodek", w terminologii islamskiej odnosi się do pierwszych trzech pokoleń muzułmanów ] jak nakazal Prorok sallalahu aleyhi wa sallem :

'A'isha przekazała że pewna osoba spytała się Wysłannika o to którzy spośród ludzi są najlepsi. Powiedział: 'Ci z mojego pokolenia [sahabah], później ci z następnego [tabi`iin] a następnie z trzeciego pokolenia [tabii tabi`iin].
Z relacji Imrâna bin Husejna i Ibn Mas`ûda, Prorok (pokój z nim) powiedział:
"Najlepsze spośród ludzkości jest moje pokolenie, następnie ci, którzy przyjdą po nich, następnie ci, którzy przyjdą po nich." (Sahih al-Buchari i Muslim)
--------------------------------------------------------------------------------------
Imam Abu Hanîfah (zm. 150H - rahimahullâh) powiedział,
"Trzymajcie się athar (narracji) i drogi Salaf, i wystrzegajcie się nowo wymyślonych rzeczy, gdyż one wszystkie są innowacją." (Saun-ul-Mantaq łal-Kalâm str. 32, przekazał Imam as-Suyutî)
Imâm al-Asbahânî (zm. 535H - rahimahullâh) powiedział:
"Ahl-us-Sunnah wyróżniają się tym, że naśladują Salaf-us-Sâlih i porzucają wszystko to, co zostało nowo wymyślone i wprowadzone do religii." (Al-Hudż'ah fî Bayânil Mahadż'ah, 1/364)
Imâm As-Sam'ânî (zm. 562H - rahimahullâh) powiedział:
"As-Salafi: jest to przypisanie się do Salaf i podążanie ich drogą, w tym co zostało od nich przekazane." (al-lnsâb, 3/273)
Ibn Taymiyyah (zm.728H - rahimahullâh) powiedział:
"Nie podlega krytyce ten który głosi drogę (madhab) Salaf, kto trzyma się jej i odnosi się do niej. Istnieje jednogłośna zgoda, że obowiązkiem jest przyjąć to od niego, ponieważ droga (madhab) Salaf jest prawdą (haqq)." (Madżmű al-Fatâwâ, 4/149)

lbn al-Athîr (zm. 630H - rahimahullâh) komentując słowa as-Sam'âniego powiedział:
"Istniała grupa znana z tej nazwy. Znaczy to zatem, że termin Salafi, oraz przypisywanie do nich, jest czymś co było znane za czasów Imâma as-Sam'ânî, lub przed nim." (al-Lubâb fî Tahdhîbul-lnsâb, 2/162)
Imâm adh-Dhahabî (zm. 748H - rahimahullâh) powiedział:
"Zostało autentycznie przekazane, że ad-Dâraqutnî powiedział: 'Nie ma nic czego bym bardziej nienawidził niż teologiczną retorykę (´Ilm-ul-Kalâm).' Ja mówię: 'On nigdy nie wdawał się w teologiczną retorykę ani debaty. Raczej był on Salafî (naśladował Salaf)!" (Siyar A´lâm-in-Nubalâ (4/45))
Al Hafidh ibn Hadżar (zm. 852H - rahimahullâh) powiedział chwaląc Abu Amr Ibn as-Salah:
"Był on niezwykle mocny i oddany czci, Salafi w większości (kwestii)..." (Siyar, 23/142)